1. Bestellen

1.1.    Hoe kan ik een product zoeken?
Binnen de webwinkel vind u in de linkerkolom de functionaliteit “Zoeken”. Hier kunt u een woord invullen om te zoeken in het assortiment.

1.2.    Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, al de prijzen op de website zijn inclusief BTW. Op uw factuur kunt u de btw specificatie vinden mocht u deze nodig hebben.

1.3.    Hoe kan ik een product bestellen?
U kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button "In winkelwagen". Het artikel wordt dan in uw winkelwagen geplaatst. U kunt daarna doorgaan met winkelen door op de knop “verder winkelen” te klikken of u kunt de producten in de winkelmand afrekenen. Dit doet u door op "Afrekenen" te klikken.

1.4.    Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
Rechtsboven in uw scherm vindt u een overzicht van het aantal producten in uw winkelwagen en de kosten van de producten. Als u klikt op "Winkelwagen" gaat u direct naar de inhoud van uw winkelwagen.

1.5.    Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
U kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. U kunt een product uit de winkelwagen verwijderen dmv de knop “verwijderen”.  Het product wordt verwijderd uit de winkelwagen. U kunt het aantal stuks van een product wijzigen in de kolom "Aantal". Als u daarna op "Bijwerken" klikt, worden de juiste prijzen getoond.

1.6.    Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
Binnen de webwinkel doen wij er alles aan om misbruik van gegevens te voorkomen. De aangeboden betaalmethoden en de registratiemodule minimaliseren het risico van misbruik van gegevens. Als u problemen ondervindt, belt of mailt u mij dan direct.

1.7.    Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Tijdens uw bestelling wordt er gevraagd om uw e-mailadres op te geven. Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u direct een orderbevestiging via e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling.

1.8.    Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, dit kan als u in België of Duitsland woont.

1.9.    Levert u uit voorraad?
Ja, u kunt van ieder artikel zien hoeveel er op voorraad zijn.
Het is helaas niet mogelijk méér artikelen te bestellen dan het aantal wat op voorraad is.
Als u meer wilt bestellen dan er aanwezig is, kan dit uiteraard. Neem dan even contact op via info@craftyfun.nl.
Uw bestelling wordt pas verzonden wanneer alle artikelen voorradig zijn. Ik zal mijn uiterste best doen tijdig de complete bestelling naar u toe te zenden.

1.10. Er was genoeg toen ik de bestelling invoerde, maar toch is er niet genoeg beschikbaar. Hoe kan dit?
De aangegeven voorraad is het aantal wat nog niet verkocht is. Zodra de betaling is verwerkt, worden de artikelen voor u gereserveerd en de voorraad aangepast. Het kan dus zijn dat iemand anders tegelijk met u het artikel in de winkelwagen had zitten en sneller was met afrekenen.

1.11. Ik wil een grote hoeveelheid van een artikel bestellen. Kan dit?
Uiteraard kan dit, maar als er onvoldoende van op voorraad is zal de levering plaatsvinden wanneer alle artikelen op voorraad zijn. Dit kan uiteraard in overleg. Neem in dit geval even contact met mij op als u speciale wensen heeft.

2. Annuleren of wijzigen

2.1.    Ik wil mijn gehele bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op via email info@craftyfun.nl of telefoon 06-27470111.

2.2.    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op via email info@craftyfun.nl of telefoon 06-27470111.

3. Betalen

3.1.    Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt binnen de webwinkel op drie manieren betalen:

- iDeal

-Paypal

- Bankoverschrijving/vooruitbetaling
- Rembours

Een uitgebreide uitleg over de mogelijkheden kunt u vinden bij "Betaalmethoden". Houdt u er rekening mee dat afhandeling van bankoverschrijving langzamer gaat.
Klanten uit België of Duitsland kunnen betalen via Bancontact/Mister Cash of  Sofortbanking.

4. Verzending en kosten

4.1.    Met welke vervoerder wordt de bestelling verstuurd?
Voor thuisbezorgingen worden de pakketten verzonden met PostNL.

Als u kiest voor ophalen op een servicepunt, kunt u kiezen voor PostNL of DHL For You.

Internationale bestellingen worden verzonden met DHL For You.
Kijk voor de details bij “Verzenden”.
U krijgt automatisch een email wanneer uw bestelling is verzonden.

4.2.    Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Bij verzending met PostNL zijn de kosten €7,80.

Bij verzending naar een servicepoint van DHL For You zijn de kosten €6,50.

Kijk voor de details bij “Verzenden”.

4.3.    Wat zijn de verzendkosten naar België of Duitsland?
Kosten voor verzending naar België zijn €15,50.
Kosten voor verzending naar Duitsland zijn €12,50.

4.4.    Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn bestelling is verzonden, wanneer kan ik deze dan verwachten?
Binnenland PostNL: Wanneer u pakket verzonden wordt met PostNL kunt u het de volgende werkdag al verwachten. PostNL levert ook op zaterdag. Bij afhalen op een postkantoor dient u het pakket binnen 3 weken op te halen.

DHL For You: Wanneer u heeft gekozen voor het afhalen bij een DHL servicepoint zal u pakket binnen 2-3 werkdagen beschikbaar zijn op het dichtstbijzijnde servicepoint. U dient het pakket hier binnen 7 dagen op te halen.
Buitenland DHL: Voor verzending naar België is de indicatie 5 werkdagen en voor verzending naar Duitsland is de indicatie 4-5 werkdagen.

4.5.    Brengen jullie nog extra kosten in rekening?
Nee. Alle bijkomende kosten zijn opgenomen in de verzendkosten. Uitgesloten is echter verzending onder rembours, voor deze optie wordt €9,65 gerekend.

4.6.    Kan ik mijn pakket komen afhalen?
Dat kan. Wanneer uw betaling binnen is ontvangt u een e-mail dat het pakket gereed gemaakt wordt. U kunt dan bellen of een mail sturen voor het maken van een afspraak. Afhalen is alleen mogelijk op afspraak! Vanwege de veiligheid kan er niet contant afgerekend worden bij het ophalen.
Wilt u van deze optie gebruik maken, dan kunt u voordat u afrekent kiezen voor de optie afhalen.

5. Bezorgen

5.1.    Kan ik mijn bestelling/pakket volgen?
Nadat het pakket bij PostNL of DHL For You is aangeboden ontvangt u een e-mail met Track & Trace code. Middels deze code bent u direct op de hoogte van de verzendstatus van uw pakketzending.

5.2.    Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als u niet aanwezig bent op het moment dat de koerier met uw bestelling (pakket) komt, ontvangt u een kennisgeving. PostNL probeert het dan op een later moment nogmaals. Als levering uiteindelijk niet mogelijk is, kunt u uw bestelling binnen drie weken op het Postkantoor afhalen.

5.3.    Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
Ja, dat kan. U kunt meerdere adressen invoeren bij het afrekenen.
Ook kunt u kiezen om u bestelling te laten bezorgen op een postkantoor van PostNL of een DHL For You servicepoint.

5.4.    Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbus -of antwoordnummer?
Helaas is dit niet mogelijk.

6. Retourneren

6.1.    Kan ik mijn gehele of deel van mijn bestelling terugsturen, als het product(en) niet aan mijn verwachting voldoet?

Ja, Crafty Fun biedt u 100% tevredenheidsgarantie op het gehele assortiment.
U heeft 14 dagen retourrecht indien het product niet aan uw verwachtingen voldoet. Deze periode gaat in nadat u het product heeft ontvangen.

6.2.    Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Stuur een e-mail naar info@craftyfun.nl dat u wilt retourneren en welke product(en) u wilt retourneren. U ontvangt een bevestigingsmail met de gegevens voor retourzending. U ontvangt het aankoopbedrag van uw producten retour. Indien u uw gehele bestelling retourneert ontvangt u het complete aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten die u heeft betaald bij uw bestelling.
Voorwaarde is dat de producten onbeschadigd en compleet zijn en in de originele verpakking zitten. Retouren die onverkoopbaar zijn doordat product of verpakking onherstelbaar is beschadigd of zichtbaar zijn gebruikt, of waarvan de verpakking (met uitzondering van de verzendverpakking) is aangebroken, worden niet vergoed.

De retourzending moet binnen de zichttermijn van 14 dagen zijn gemeld en uiterlijk op de 14e dag zijn teruggezonden.

Let op: de kosten voor retourzending zijn voor uw eigen rekening en bewaar altijd het bewijs van verzending.

7. Klachten

7.1.    Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?
U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen. Zie contact.

8. Waarborgen

8.1.    Hoe weet ik dat ik bij u vertrouwd kan bestellen?
Ik ben een jonge organisatie die erg graag een goede naam in de markt wil opbouwen. Daarvoor ben ik afhankelijk van mond-op-mond reclame. Dat werkt alleen als ik u als klant volledig tevreden stel.

8.2.    Waarom bent u geen lid van een postorder waarborg organisatie?
De doelstellingen van dergelijke organisaties zijn in mijn ogen zeker goed, maar mijn marges bieden onvoldoende ruimte voor de contributies die zij verlangen.

9. Account

9.1.    Moet ik een account hebben om een bestelling te mogen plaatsen?
Nee, dit is niet nodig. Het voordeel van een account is, dat u bij het plaatsen van uw bestellingen niet iedere keer opnieuw uw gegevens hoeft in te vullen.

9.2.    Kan ik een account aanmaken? En hoe doe ik dit?
Iedereen kan een account aanmaken. U kunt dit doen via de link “Inloggen” rechtsboven en vervolgens kiezen om een nieuw account aan te maken. U kunt ook bij het plaatsen van uw bestelling kiezen om een account aan te maken. Met uw account kunt u bij een volgend bezoek snel en eenvoudig bestellen.

9.3.    Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kunt u uw accountgegevens wijzigen.

9.4.    Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?
U hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens in te voeren. Daarnaast kunt u zien welke producten u al eerder heeft besteld.

9.5.    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?
U kunt uw wachtwoord opvragen via "Wachtwoord vergeten? Klik hier" onder het inlogscherm. Let op: u dient hier het e-mailadres in te vullen dat u binnen uw account heeft geregistreerd. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.

9.6.    Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?
Nee, dat is niet nodig. Via "Mijn account" kunt u heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in uw naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kunt u uw accountgegevens wijzigen.

10. Siliconen producten

10.1    Zit er BPA in siliconen?
Nee, BPA is een stof die alleen in plastic gebruikt wordt.

10.2    Kunnen de kralen en hangers kapot?
Ja. Alles kan natuurlijk kapot. De kralen en hangers zijn ooit in de eerste plaats ontworpen voor baby's. Alle materialen zijn goed geschikt voor kinderen tot een jaar of 3, qua stevigheid. Hoewel siliconen heel veerkrachtig zijn is het zeker bij grotere kinderen belangrijk om de materialen regelmatig te controleren op beschadigingen.

10.3    Siliconen.... Dat klinkt hartstikke chemisch! Weet je zeker dat het allemaal wel veilig is?
Ja, hoe chemisch het ook klinkt, siliconen zijn eigenlijk super natuurlijk!

Siliconen worden gemaakt vanuit silicium- (kiezel-) en zuurstofmoleculen. Na zuurstof is silicium het meest voorkomende element in de aardkorst. Meestal is dit in de vorm van kwarts (in het klein is dit gewoon zand), waar vervolgens puur silicium uit gewonnen wordt. Van deze grondstof worden verschillende materialen gemaakt, waaronder de siliconen voor de kralen die ik gebruik.

Op het eerste gezicht lijkt het materiaal erg op plastic, maar om plastic dezelfde eigenschappen te geven moeten er heel veel extra ingrediënten (waaronder weekmakers) aan toegevoegd worden.

Siliconen hebben een aantal voordelen:
*Siliconen hebben een lange levensduur, en blijven er in principe als nieuw uitzien.
*Siliconen kunnen tegen temperaturen van -80 tot zeker 150 graden celsius. Dit geldt niet voor de houten onderdelen en draad, maar artikelen zonder hout kunnen wel met heet water worden afgespoeld.
*Siliconen bevatten geen schadelijke stoffen als BPA, weekmakers (ftalaten), lood of pvc.
*Siliconen zijn niet poreus, waardoor het een heel hygiënisch materiaal is. Er kunnen geen bacteriën 'in kruipen'.
Alle materialen die ik gebruik hebben meerdere testen doorstaan, en zijn goedgekeurd volgens Europese en internationale normen.
Een uitzondering hierop vormen de houten ringen. Deze zijn oorspronkelijk niet bedoeld als bijtring, en derhalve ook niet zo getest. Alle siliconen, sluitingen en draad zijn onderworpen aan strenge testprocedures.

10.4 Tijdens het gebruik is er een draadeindje losgeraakt, wat moet ik doen?
Heb je een artikel in je bezit dat ik heb geregen en mocht het onverhoopt tóch gebeuren dat er ergens een draadje losraakt, dan mag je, na overleg via e-mail, het product gratis aan mij terugsturen, en zal ik het voor je repareren. Ik vind het namelijk enorm belangrijk dat de producten volledig veilig zijn, en dat jullie tevreden zijn! Neem bij twijfel altijd contact met mij op!

Copyright © 2019 MrL0co & Crafty Fun. All rights reserved.